Wednesday, December 5, 2007

Schreuder ontmaskerd...!

We herinneren ons nog allemaal als de dag van gisteren de Olympische Spelen van 2006. Waarbij Schreuder goud wist te behalen op de vrije kuur bij het paar rijden op de schaats. Tranen van geluk rolde over de wangen van onze stevige hovenier.






Na een zenuwslopende eerste kuur, waarbij hij op de muziek van de Schintaler, een fantastische dubbele axel maakte wist hij de jury al aardig op zijn pad te krijgen. Samen met zijn partner Tatiana Totmianina wachtte hij geduldig op de uitslag van de jury en hoorde tot zijn grote verbazing dat alleen Bulgarije met een lager cijfer dan een 10 kwam. De vreugde was erg groot.
De tweede kuur liep niet helemaal vlekkeloos, na een zijwaartse pirouette op de muziek van Betje BV, kwam Schreuder iets uit evenwicht waarbij hij Tatiana nog net op het ijs kon houden. Voor het eerst in de geschiedenis van de Olympische Spelen had de organisatie van het kunstrijden voor bevroren ijs gekozen, waarvan Schreuder voorafgaand aan het toernooi al zei: "Als mij de zijwaartse pirouette deze keer mislukt, zou Tatiana nog wel eens een flinke smak kunnen maken." Schreuder vevolgde: "Ik snap niet dat ze voor bevroren ijs gekozen hebben dit jaar, ik spreek van een schande als hier iets ernstigs mocht gebeuren." Aldus een vrij geprikkelde Schreuder voorafgaand aan het toernooi. Bijna kreeg hij toch nog gelijk, maar door een snelle reactie met zijn klapschaats wist hij een ramp te voorkomen. De jury oordeelde met 3 negens en 2 achten. Schreuder en Tatiana leken tevreden.De derde en laatste kuur ging fantastisch, op de muziek van Roef en Marian, denderde het duo over het bevroren ijs. Nog nooit in de geschiedenis van het kunstrijden hadden we zo'n geweldige kuur gezien als deze. Het publiek veerde op en Schreuder en Tatiana kregen een overweldigend applaus. Ze kregen van de jury 5 x een 10 en werden zo Olympisch Kampioen in 2006. Schreuder sprak na afloop de illustere woorden: "Heel mijn leven heb ik gedroomd van op de grasmaaier te zitten en kunstrijden, gelukkig heb ik 1 droom nu waar kunnen maken" hij vervolgde toen met de wereldberoemde uitspraak "Grasmaaier here i come".



Nooit hebben we daarna nog iets van Schreuder gehoord of gezien, totdat ik gisteren in een ijshal op de Faro�r Eilanden was.......en deze foto heb genomen.



Waarschijnlijk heeft hij zijn droom van de grasmaaier dan toch laten varen.....Schreuder ik wil je ��n boodschap meegeven en dat is: "Dans je beste dans"....

No comments:

Post a Comment