Friday, February 22, 2008

Ik Vind...


Ik vind dat we als Ajax supporter dit keer blij moeten zijn met een persoonlijkheid als Marco Van Basten. Ok�, hij heeft met het Nederlands elftal geen geweldig voetbal laten zien. Maar de prestaties zijn er, bovendien is het met een club anders werken dan met een land en heeft hij de nodige ervaring op kunnen doen.

Toen hij een aantal jaren geleden naar het Nederlands elftal kwam als coach, werd hij binnengehaald als de nieuwe messias. Maar toen dat het voetbal niet denderend bleek te zijn werd hij afgeschoten en ja, ook ik heb daar aan meegedaan. Als ik nu bedenk hoe dat allemaal gegaan is, vraag ik me toch af of die kritiek wel allemaal zo terrecht is.
Ik vind namelijk dat als je als beginnend coach wel bijna alles weet te winnen zonder echt goed voetbal te spelen, dat je het eigenlijk aardig goed doet. En ja, dan zijn er altijd mensen die zeggen dat hij nog lang geen coach van het Nederlands elftal had moeten worden. Nou, die mensen hebben gelijk. Maar laat ons eerlijk zijn, coach van het Nederlands elftal is ��n van de mooiste baantjes die je kan hebben. Werken met de beste spelers van Nederland....GEWELDIG.

Ik snap Marco wel, als ze mij voor die functie zouden vragen...nou dan wist ik het ook wel. Dus logisch dat Marco geen nee zei toen Kessler vroeg of hij de verlosser van het Nederlands elftal wou worden. Nee integendeel, Marco is ��n van de intelligenste voetballers ooit geweest dus waarom zou hij voor die baan te slecht zijn. En waarempel, hij doet 2 x iets wat Van Gaal nog niet gelukt is....kwalificeren voor een e.k + w.k eindronde. En Van Gaal had toch wel al paar prijzen gewonnen dacht ik. Dus ervaring zegt op dat gebied ook weinig

Tevens kan een persoonlijkheid als Marco wel misschien die talenten naar Ajax halen.
Ik vind het klasse dat 2 echte Ajax mannen zoals Cruijff en Van Basten nu het voortouw nemen en Ajax uit het slop willen trekken.
Ik wil er bij deze dan ook openlijk voor uit komen, dat ik trots ben dat Marco Van Basten onze nieuwe coach is. Laten we dit nu met z'n allen doen en er een geweldig nieuwe start met ons Ajax van maken. Pessimisme is zo makkelijk, of je hebt gelijk of het valt alleen maar mee. Maar door optimisme blijf je tenminste scherp en durf je de uitdaging aan te gaan...

IK VIND daarom ook dat we rustig weer kunnen stellen: Op een slof en een ouwe voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

No comments:

Post a Comment