Friday, July 24, 2009

Meer zenders, minder programma�s



Een McDonald�s medewerker bekommert zich niet over de inhoud van hun, door zoveel monden gegeten, hamburger. Nee, dat boeit niet�.het is namelijk makkelijk te behappen, snel weg te slikken en uiteindelijk voel je je nog steeds leeg. Je hebt er meer van nodig om de honger te stillen en dat zorgt voor extra omzet.Hoewel ik in onze maatschappij dit op allerlei terreinen steeds vaker opmerk, zie ik dit vooral terug op tv. Ik heb moeite om niet te cynisch te worden wanneer ik veel zenders �afzap�.
.
Moet je eens voorstellen dat je je eigen kind niet fatsoenlijk opgevoed krijgt en daarvoor hulp inschakelt van een of andere semi-pedagoge die wel �de perfecte� jeugd heeft gehad. So far, so good. Natuurlijk wil je daarmee geholpen worden! Ik vraag me alleen af of het een kick geeft als miljoenen andere mensen nu jouw gebreken hebben kunnen zien, omdat je dit zo nodig op de buis moest hebben�� Maar wat het uiteindelijk nog erger maakt, is het feit dat er daadwerkelijk mensen naar kijken!Alleen maar om zichzelf goed te voelen over het feit hoe zij het zelf aanpakken. Hoezo leven in een droomwereld, kijkend naar onze maatschappij��.
.
Zet tien personen bij elkaar in een huis, bus, op een verlaten eiland of weet ik waar neer. Laat ze 24 uur per dag bij elkaar op de lip zitten en tevens de camera�s draaien. Wat je krijgt is een absurde show waaruit eens te meer blijkt dat de mens zeer ego�stisch is. Zeker als je je bedenkt dat een veel gehoorde reden van kijken is, dat de kijker er zich zo goed mee kan identificeren�� Het is gewoon de maatschappij in het klein. Ellebogenwerk om maar zoveel mogelijk roem te vergaren�..ik kan er niet tegen.
.
Wat me trouwens erg opvalt is het feit dat een van origine zijnde muziekzender de meest waardeloze programma�s uitzendt.Met een show zoals �Hogan knows best� weet ik mij al geen raad, maar blijf ik vaak toch even kijken om mijn ge�rriteerdheid een plaats te geven.Wanneer deze op en top muziekzender het programma �my super sweet 16� tentoonspreidt voel ik de grond echter onder mijn voeten verdwijnen.Ik heb geleerd niet te oordelen voordat ik iemand ken, maar wanneer ik dit zie��.. Zoveel ego�sme en gierigheid bij elkaar op die leeftijd���volgens mij toch weer een afspiegeling van�.jawel�Ik troost mij iedere keer weer met de gedachte dat er (hopelijk) nog genoeg pubers zijn die w�l de toekomst hebben en w�l een steentje zullen bijdragen aan een betere wereld.
.
Nog zo�n programma dat alleen maar bedacht kan zijn door iemand in een dwangbuis is �Date my mom�. Alvorens de jongens met een meisje uitgaan, gaan ze eerst stappen met de moeders ervan. Aan de hand van deze mega-stapervaring beslist de, altijd net iets te gladde jongen, met welk meisje hij een date wil.Ik geloof, dat als het zo had moeten zijn, onze omgeving er werkelijk anders uit zou zien��
.
Het is jammer dat zoveel programma�s makkelijk te behappen en snel weg te slikken zijn, waarna je je eigenlijk nog leger voelt.Natuurlijk zijn er ook genoeg goede programma�s op tv die inhoud hebben, maar dit fenomeen is wel iets wat me opvalt en �trickert�.Als ik een programma moet noemen waar ik mij een beetje mee kan identificeren, dan is het , hoe raar het klinkt, �Roadrunner�. En dan eigenlijk met Willy e coyote! Je droom altijd najagen (met veel vallen en opstaan) en hem nooit �cht halen, aangezien er altijd wel weer een nieuwe voor in de plaatskomt�.Maar bovendien��.je kunt er nog eens goed om lachen, omdat hij zo dom en simpel is.......En zijn wij mensen dat uiteindelijk ook niet gewoon��.????
.
.
Beurs

No comments:

Post a Comment