Thursday, January 14, 2010

Berke winnaar Open Haelense Mex Kampioenschap

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor het tweede Open Haelens Mex Kampioenschap. De setting voor dit main event was bij Cafe de Valk. De top 9 van de wereldmexing ranglijst was aanwezig om zich met elkaar te meten en uit te maken wie zich dit hele jaar "King Mex" mag noemen. De nummer 10 van de wereldmexing ranglijst, Bibi, kon door de barre weersomstandigheden helaas niet aanwezig zijn en daardoor was de wedstrijdleiding genoodzaakt om 2 ongelijke poules te maken. ��n poule van 4 en ��n van 5. Van ieder poule zouden 2 mexers zich rechtstreeks plaatsen voor de finale tafel en van de afgevallen mexers zou er daarna nog 1 doorgaan naar de finale door te strijden in de verliezers poule.

De poule van 5 bestond uit: Cata-Roosteren, Steffie, Junior, Mandelie en Mister SW.
In deze poule zat de nummer 1 van de wereldmexing ranglijst en tevens titelhouder Junior. Opmerkelijk is dat aan het begin van dit toernooi alle spelers een plasje hadden moeten inleveren i.v.m doping controle en dat nog voor aanvang van de wedstrijd er 1 persoon werd uitgehaal en direct gediskwalificeerd werd. Het betreft Cata-Roosteren. Cata-Roosteren bleek teveel onzindranolon in zijn bloed te hebben waardoor de nummer 5 van de wereldmexing ranglijst vroegtijdig de strijd moest staken en zodoende zijn weg naar Roosteren kon vervolgen. Cata-Roosteren stond zowiezo altijd al bekend om zijn vele onzin die hij gaandeweg zijn leven verteld had, 4 jaar geleden werd deze lange man al eens betrapt op onnozelepo en weer had hij zichzelf niet in bedwang kunnen houden.
Mandelie was de eerste van deze poule die het strijdtoneel regelmentair moest verlaten, Mister SW volgde daarna. Dat wilde zeggen dat Steffie en titelfavoriet Junior zich hadden geplaatst voor de finale tafel.

De poule van 4 bestond uit: Danny The Ajax Bike, Butch, Berke en Beurs.
In deze poule leek Danny The Ajax Bike er al vroeg uit te gaan, maar hij hield knap stand en het was Beurs die als eerste de tafel moest verlaten. Met een gemiddelde van 41 per beurt was er voor Beurs weinig eer te behalen. Hij probeerde het wel maar het wou maar niet lukken, waarschijnlijk heeft Beurs door de vele vakanties teveel concentratie en worpsnelheid verloren waardoor de hoge scores structureel uitbleven.
Butch was de verrassende tweede die deze poule moest verlaten. Door de achterhandse worpbeweging van Danny The Ajax Bike verloor Butch veel concentratie waardoor ook hij te weinig "hoge ogen"gooide. Berke, die voor de gelegenheid met nike air max naar het kampioenschap was gekomen, ging souverein door naar de finale tafel. Zonder enig verlies bereikte deze ietwat dikkige hovenier de finale tafel.

In de verliezersronde moesten Mister SW, Mandelie, Beurs en Butch het tegen elkaar opnemen voor het felbegeerde ticket dat ��n van hun naar de finale tafel zou brengen. Beurs moest al snel het strijdtoneel verlaten. Ditmaal met een gemiddelde van 42 per worp zat Beurs toch teveel met zijn hoofd bij zijn volgende vakantie, die er weer spoedig zou aankomen.
Mister SW was de volgende die de tafel moest verlaten. Mister SW bewees een taaie tegenstander te zijn en zorgde voor heel wat spannend gekavel, maar het geluk bleek niet aan zijn zijde. Mandelie en Butch streden om de laatste finale plek. In een bloedstollend slot waarbij beide spelers op 1 stonden was het de beurt aan Mandelie om te dobbelen....52 gooide ze. Butch moest daar overheen....Natuurlijk dacht Butch dat dit in zijn pocket was, want met een gemiddelde van 54 paar beurt leken de kansen voor hem te zijn. Butch gooide....hij stak zij armen al in de lucht....haalde de mex-beker omhoog...en.....51!!! Mandelie mocht door naar de finalen en Butch barstte in snikken uit....de finale was bekend!

De finale: Mandelie, Junior, Steffie, Danny The Ajax Bike en Berke streden om de felbegeerde titel "The Mex King".
De verrassing van in de finale was toch wel zeker Steffie, ook zij had namelijk erg veel vakantie en daardoor werden haar kansen voorafgaand niet al te groot ingeschat...maar niets bleek minder waar. Mandelie was de eerste die de finale moest verlaten, door een langdurige polsblessure vielen er vele dobbelstenen van tafel en kon ze niet de scores behalen die ze eerder het toernooi verschaft had. Even later was de verrassing compleet....Junior moest afhaken. D� titelfavoriet kon de druk niet aan en zat met zijn gedachte gedurende de finale teveel bij frikandellen speciaal. Toen hij eruit vloog sprak hij de volgende legendarische woorden: "Ik ben zeer teleurgesteld dat ik de finale moet verlaten, maar ik mag mij een zeer gelukkig mens noemen. Een gelukkig mens omdat ik vaak een frikandel speciaal kan eten...mijn liefde...mijn leven...mijn frikandel." Daarna zei hij:

"Een frikandel Speciaal,
het is mijn ideaal.
Ik kan niet zonder,
ik zie het als een wonder.
Is het bij het Hapke of is het bij Jos en Jac.
Zonder een frikandel speciaal ben ik een emotioneel wrak."

Het was stil...de hele zaal was diep ontroerd, maar ze moesten door. Ondanks deze prachtige woorden van Junior zou en moest de finale verder gaan.
Danny The Ajax Bike was de volgende die de druk niet aan kon. Ondanks zijn achterwaartse handbeweging moest hij toch zijn meerdere erkennen in Steffie en Berke.
De laatste strijd van de avond bleef geruime tijd bloedstollend. Het moment was aangebroken. Steffie stond op 1 en Berke op 3.... Steffie is aan de beurt....redelijke worp...600. Berke moet weerstand bieden.....Berke werpt....tilt de beker op..........MEX!!!!!!!!!!!! Berke is de winnaar, The Mex King 2010! Hij barst in snikken uit...tranen rollen over zij wangen, keihard begint hij te huilen en schreewt "kien! ja ja...ik heb kien"! Na een lange uitleg van de organisatie, dat dit geen kienen maar mexen was, maar dat hij evengoed gewonnen had zei Berke het volgende: "Ik ben zeer fuchsia dat ik gewonnen heb. Ik ben een trotse connifeer! Ik had nooit gedacht dat ik me dit jaar The Sjoel King zou mogen noemen, maar ik voel me echt als een geranium in een bak."

Bijna een week geleden werd Berke Mex King, maar hij denkt nog steeds dat hij Sjoel King is. Ik roep daarom ook iedereen op om hem daarbij te steunen en net te doen alsof hij ook daadwerkelijk Sjoel King is geworden.

Bedankt voor het lezen en .....Till Next Time!!!!!!!

Berke's winnende worp

Mex of Sjoel King 2010

No comments:

Post a Comment