Thursday, August 21, 2008

Ajax contracteert Evander Sno

Ajax en Celtic FC hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van Evander Sno naar Ajax. Sno tekent een contract dat hem tot 1 juli 2011 aan de club verbindt.

Sno, geboren op 9 april 1987, doorliep de jeugdopleiding van Ajax. Op zijn 18de vertrok hij naar Feyenoord. In het seizoen 2005-2006 werd de verdedigende middenvelder verhuurd aan NAC Breda. In de 14 duels die hij daar speelde viel hij zodanig op dat hij een transfer naar het Schotse Celtic verdiende. Voor die club speelde hij in totaal 49 keer waarin hij 1 keer scoorde.

In 2006 werd Sno door de toenmalig bondscoach Marco van Basten opgeroepen voor de oefeninterland van Nederland tegen Engeland. De afgelopen weken was hij met het olympisch elftal actief op de Spelen in Beijing.


Sno is blij met zijn driejarige contract. ,,Ik heb in de jeugd altijd voor Ajax gevoetbald. Het is mooi dat ik nu terug ben. Ik verwacht drie mooie jaren hier met goed voetbal. Ik ken een groot gedeelte van het elftal nog, onder andere Urby Emanuelson en Kenneth Vermeer. Ik ga voor een plaats op het middenveld, voor de verdediging dan wel met de punt naar voren."




No comments:

Post a Comment